Zaujímavosti

5 spôsobov, ako sa lepšie sústrediť na prácu alebo štúdium

Práca mozgu na viacerých úlohách súčasne zaťažuje organizmus, takže hlavným problémom je sústredenie sa, keď nám práve hlavou prebieha niekoľko iných myšlienok súčasne. Mozog je dokonalý systém. Skladá sa z neurónov, ktoré tvoria medzi sebou rôzne spojenia. A čím viac premýšľame, tým je ťažšie mať všetky tieto cykly pod kontrolou.

Platí to najmä v práci alebo pri učení, kedy sa potrebujeme poriadne sústrediť. Náročná úloha, o ktorej si teraz povieme, ako ju zvládnuť. Existuje na to niekoľko jednoduchých spôsobov.

  1. Nenechajte sa rozptyľovať

Predstavte si, že ste začali pracovať na projekte a zrazu vás v premýšľaní vyruší hovor, žiadosť o odpoveď na e-mail alebo SMS. Vďaka mobilnej komunikácii, množstvu podnetov a internetu, ktorý nás všetkých (zároveň) spája, sa skracuje naša doba produktivity.

Ak ste rozptýlení každých 10 minút, potom nemôžete dosiahnuť maximálnu produktivitu a výsledky nebudú zodpovedať cieľu. Výsledkom je naopak únava, stres, vyčerpanie a množstvo chýb.

Vypnite telefón, nekontrolujte poštu, vyhýbajte sa chatovaniu, nesurfujte po internete a nenechajte sa rozptyľovať! Vo všeobecnosti sa snažte nerobiť nič iné ako váš projekt, prácu alebo dôležitú bakalársku prácu.

Čím menej ste vyrušovaní, tým ľahšie sa zameriate na svoje úlohy.

  1. Neponocujte

Každý vie, že ráno je najproduktívnejší čas na prácu. Máte veľa sily, pretože mozog si v noci odpočinul a zotavil sa. Nabrali ste silu na novú prácu, tak ju aj rozumne zužitkujte!

  1. Neprokrastinujte

Prokrastinácia (zjednodušene povedané – odkladanie vecí) je dna z ďalších vecí, na ktoré by ste si nemali vytvoriť návyk. Splňte svoje plány a nič z nich neodkladajte na neskôr. Pri písaní náročnej seminárnej práce, ktorú je potrebné odovzdať v stanovenom termíne sa veľmi rýchlo presvedčíte, že by to nebolo dobré riešenie. Riešenie, kedy ste si povedali, že máte na to ešte čas.

  1. Pite viac vody a doplňte vitamín C

Tekutiny sú pre telo a energiu na prácu nevyhnutné. Snažte sa vypiť čo najviac vody ešte doobeda. Neskôr už tak ľahko, aby to malo aj svoj účinok, denný limit nedobehnete. Kombinujte pitný režim aj s prísunom vitamínu C. Na energiu a lepšiu sústredenosť je to to najlepšie, čo môžete urobiť.

Ak ste v návale práce unavení, skúste šálku kávy. Podľa najnovších výskumov sa počíta ako prílev tekutín aj šálka kvalitnej kávy. Nie je teda pravda, že naše telo dehydruje, ale ho naopak pomáha zavodniť.

  1. Cieľ si rozkúskujte

Ak sa vám toho zdá na začiatku priveľa a úloha je podľa jasných faktov nesplniteľná, rozdeľte si ju na čiastkové ciele a uvidíte, že ich postupným splnením sa dopracujete k vytúženému koncu! Pri plnení všetkých úloh však musíte byť dôslední. My vám v tejto snahe prajeme veľa šťastia! Určite sa to tá zvládnuť.

Comment here