Meníme myslenie našich zákazníkov
„Sme radi, že existujú zákazníci, ktorí si doprajú luxus automatizácie a nevnímajú ju ako nutné zlo,“ hovorí Kateřina Sochorová, CSO holdingu M2C, ktorý už 30 rokov poskytuje komplexné služby v rámci správy nehnuteľností. V spoločnosti je takmer od jej založenia. Za dobu jej pôsobenia vyrástol pôvodný počet päťdesiatich zamestnancov na úctyhodných 8500, firma má zastúpenie v trinástich krajinách a viac ako 1300 spokojných klientov.
V portfóliu ponúkate mnoho inovatívnych riešení. Aký majú podľa Vás prínos moderné technológie a aplikácie?
Bez moderných aplikácií si už dnes život nedokážem predstaviť a bez smart mobilu sa ani nezaobídem. Rezervujem a objednávam si cez neho dovolenky, hotely, reštaurácie, nakupujem potraviny aj oblečenie. V podstate na všetko mám mobilné aplikácie. Na druhej strane ale nechcem, aby mi napríklad chladnička určovala, čo mám v týždni kúpiť a variť. Rada si veľa vecí organizujem sama. Ak mám z niečoho rešpekt, tak z umelej inteligencie a jej ďalšieho rozvoja. Vidím v tom ale veľkú príležitosť, obzvlášť pre naše produkty.
Technologická divízia Innovis od spoločnosti M2C ponúka klientom najrôznejšie riešenia priamo na mieru. Aký postoj majú firmy k inováciám, neboja sa ich?
Západný trh dnes na inovácie reaguje preukázateľne otvorenejšie a pružnejšie ako Česi. Vnímame to najmä u klientov na našich pobočkách v Nemecku a Holandsku. U nás sme v tomto smere väčšinou konzervatívnejší, nechceme meniť zabehnuté veci. Existujú ale aj firmy, ktoré chcú inovovať. Venujú sa automatizácii, digitalizácii, zberu dát a znižovaniu uhlíkovej stopy, čím prispievajú k ochrane klímy a obmedzeniu záťaže planéty emisiami vedúcimi k skleníkovému efektu.
Sme radi, že už existujú aj zákazníci, ktorí si doprajú luxus automatizácie a nevnímajú ju ako nutné zlo. Na automatizáciu často využívajú napríklad náš produkt e-Reception, ktorý pomáha zautomatizovať a zefektívniť vstup do budov.
Produkt ste začali vyvíjať pred štyrmi rokmi. Ako sa e-Reception darí dnes?
Sme radi, že sme vydržali, prečkali neisté pandemické obdobie a dnes vidíme stále rastúci záujem o toto riešenie. e-Reception dnes nájdete v množstve objektov nielen v Česku, Slovensku ale aj v zahraničí.
Najväčší záujem bol na začiatku hlavne v oblasti logistiky. Napríklad projekt automatickej vrátnice vďaka jeho úspešnému nasadeniu v areáli PERI, rozširujeme do ďalších krajín.
Dopyty po e-recepčnej máme dnes už ale aj z oblasti kancelárskych budov. Sme radi, že niektorí zákazníci už na ňu nenazerajú ako na náhradu ľudskej sily, ale ako na príležitosť inovovať. Veľmi vydareným bol v tejto oblasti projekt v spoločnosti Parker, kde sme okrem autonómneho zariadenia e-Reception vybudovali celé zázemie recepcie.
V starostlivosti o nehnuteľnosť ponúkate klientom široké portfólio prelomových technologických riešení. V čom sú ich najväčšie prínosy?
Pomáhame zákazníkom zvyšovať hodnotu ich nehnuteľnosti. Sme schopní znížiť prevádzkové náklady budovy, zvyšujeme dobu jej životnosti rôznymi technologickými riešeniami a softvérmi. Vďaka systému na riadenie a monitoring energií, klientovi poskytujeme detailný prehľad, kde je aká spotreba. Klient digitalizuje a optimalizuje svoju prevádzku, čím šetrí energiu, znižuje svoju uhlíkovú stopu a zvyšuje ESG performance svojej firmy. Takýto systém klientovi taktiež uľahčuje cestu k certifikácii LEED, BREEAM, WELL a ISO 50001.
Innovis pomáha zákazníkom nielen pri riadení budov v oblasti technológií a energií, ale zasahuje aj do ich core biznisu. V oblasti retailu poskytujeme vďaka analytickým funkciám kamerového systému marketingové dáta. Napríklad informácie o pohybe a správaní zákazníkov. V priemysle ide o automatizáciu kontroly chýb a tzv. nepodarkov pri výrobkoch.
Zákazníci oceňujú, že im vždy prinášame pridanú hodnotu týkajúcu sa ich podnikania. Nedávno sme sa spojili s firmou Good Sailors orientovanou na oblasť IT konzultácií a vývoja aplikácií. Vďaka tomu sme teraz schopní jednotlivé riešenia sami programovať, customizovať a vyvíjať aplikácie klientom priamo na mieru.
O aké vaše služby a produkty je na trhu najväčší záujem?
Stále najväčší záujem je o naše služby integrovaného facility manažmentu, čo platí pre celú Európu. Veľa nám v tom pomáha práve inovatívny prístup a služby priamo na mieru. V dobe neustále sa zvyšujúcich prevádzkových nákladov dokážeme v M2C klientom prostredníctvom našich riešení, pomôcť ušetriť a zefektívniť ich procesy.
Zdroj obrázku: Stock-Asso / Shutterstock.com
Komentáre